CARTAVENTURA – interaktywna gra karciana dla pasjonatów historii
Wiosna 1916. Jesteś dziennikarzem wojennym, który właśnie uciekł z piekła okopów. By zapomnieć o traumatycznych wydarzeniach postanawiasz wyruszyć w podróż śladami autorki odnalezionego dziennika. Czy Tobie także uda się dotrzeć do tajemniczego miasta Lhasa i odkryć region świata z pogranicza kolonialnej rzeczywistości i wschodniej mądrości?
Tak właśnie zaczyna się CARTAVENTURA: Lhasa - karciana gra, która pozwala prześledzić trasę francuskiej odkrywczyni Tybetu, Alexandry David-Néel. Życiorys urodzonej w 1868 roku kobiety nawet dziś robi wrażenie - w trakcie kilkudziesięciu lat spędzonych na wędrówkach niezłomna orientalistka z pasją zgłębiała tajemnice środkowej Azji. Poznała sanskryt i język tybetański, przemierzyła Himalaje zimą, dotarła do zamkniętej dla obcych stolicy Tybetu, a dzięki licznym rozmowom z mędrcami ze wschodu z czasem zdobyła nawet godność lamy.
Na graczy czekają tu jednak nie tylko smaczki historyczne, pozwalające lepiej poznać samą David- Néel i realia podróżowania z początku XX wieku. To także wyjątkowa okazja do przeżycia własnej przygody, która może zakończyć się na jeden z pięciu sposobów. Istotą zabawy jest odkrywanie kart, które na stole tworzą rodzaj mapy miejsc, wydarzeń i opowieści, symulujących w ten sposób prawdziwą wyprawę. Do gry nie trzeba się w ogóle przygotowywać czy studiować instrukcji, ponieważ jej zasady poznaje się już w trakcie rozgrywki.
Proste reguły nie oznaczają jednak, że zabawa jest banalna. Kluczowym zadaniem graczy jest wspólne podejmowanie decyzji popychających fabułę naprzód. Wolicie stoczyć bójkę z żołnierzem, czy postawić mu kolejkę, by otrzymać nowe informacje? Zachowacie zimną krew przy spotkaniu z tygrysem, czy zawrócicie z drogi? Każdy wybór ma w grze konsekwencje moralne i ekonomiczne, a dzięki wielu ścieżkom zabawa nie kończy się po dotarciu do pierwszego zakończenia.
Grę karcianą „CARTAVENTURA: Lhasa” zamówicie pod tym linkiem!
Buddyzm, Indie i temat brytyjskiego kolonializmu nie są dla Ciebie? W takim razie możesz sięgnąć po CARTAVENTURA: Winlandia. Ta część zabiera graczy do Skandynawii roku 998. W skórze Leifa Eriksona, syna słynnego wikinga Eryka Rudego, wybierasz się do Althing - wielkiego zgromadzenia klanów. To tam przyjdzie Ci udowodnić niewinność swojego ojca wygnanego z Islandii za morderstwo, którego nie popełnił. Być może, gdy uda Ci się to osiągnąć, los pokieruje Cię w kierunku zachodnich ziem, o których wspominał Ci Twój rodzicie, a być może wcale nie opuścisz swojej kolonii na Grenlandii? Czy otrzymasz przychylność Thora - boga siły? A może skorzystasz z darów przebiegłego Lokiego?
Seria CARTAVENTURA zdobyła wiele nagród i wyróżnień we Francji m.in. nominację do Złotego Asa w 2022 roku i Nagrodę Jury na Festiwalu Gier Planszowych Rennes en Jeux 2022. Każda z części zamknięta jest w kompaktowym pudełku, do którego dołączona jest także broszura uzupełniająca wiedzę historyczną.
Grając tu w trybie solo, czerpie się radość z immersji niespotykanej w książkach, za to obecność innych osób przy stole sprzyja dyskusjom, zacieśnianiu więzi i pogłębianiu wyobraźni. CARTAVENTURA będzie doskonałym prezentem dla miłośników kooperacji, interesującej fabuły i przeżywania przygód oraz wszystkich, którzy są ciekawi świata.
Grę karcianą „CARTAVENTURA: Winlandia” zamówicie pod tym linkiem!
Polecamy również pozostałe produkty, które Wydawnictwo Muduko ma w swojej ofercie.